
Туристическите обекти, хотелите и заведения бяха сред първите обекти, които се появиха в Интернет преди повече от 20 години. Първоначално те се представяха чрез единични страници на портали и концентатори. След това по-смелите пожелаха да имат собствени сайтове и да се рекламират по различен начин.
Появиха се първите опити за онлайн резервации: в началото под формата на запитване, след това чрез проверка на наличност. Днес повечето хотели притежават уеб сайтове, които представляват уеб базиран софтуер за цялостно управление.
Заведенията: ресторанти, клубове и барове са малко по-разпиляна група в това отношение. Те са по-динамични и авангардни, променят често облика, публиката и насочеността си. При тях сайтовете са по-скоро представителни. Привличането на клиенти се извършва в по-голяма степен чрез социалните мрежи. В България основната публика на заведенията е във Фейсбук. В Инстаграм са по-младите: около и под 30 годишни. Детската група също е трайно заселила Инстаграм, и ТикТок. Тези съвсем млади потребители на мрежата не представляват все още интерес за заведенията. Собствениците не забравят, че това са бъдещите клиенти, и се стремят да се появят и там.
Подходът, който описахме във време на рецесия се нарича "спасяване по единично". В последните дни група професионалисти, с опит в различни сфери на туризма, обявиха намерение да създадат платформа, която да обединява възможно най-широк кръг услуги за туристите. Това е SunnyBeach.com – уеб базирана система, чрез която всеки може да организира сам своята почивка.
Собственици на хотели и заведения в Слънчев бряг, Несебър, Свети Влас и Елените вече я използват активно. Фирми за коли под наем и трансфери се свързват чрез различни методи в платформата – ръчно или автоматично въвеждат информация за налични свободни автомобили. Заведения и клубове обявяват своите програми и привличат клиенти онлайн.
Очаква се след успешния старт платформата да се разшири първо на Юг, след това в цяла България.